maandag 31 augustus 2015

Sterrendeken


En toen zag ik iets ontzettend moois op internet. Een prachtige sterrendeken, met de bobbelsteek (ik weet niet of hij zo heet). Ik vond het zo mooi, dat wilde ik ook. Dus ben begonnen met haken. Het weer liet het regelmatig toe om heerlijk buiten in het zonnetje te haken.



Hier een start, heerlijk met een bakje koffie! 


En beetje bij beetje kwamen er steeds meer vierkantjes bij. Heerlijk om zo in de zon te kunnen zitten! Echt genieten van de tuin erbij. 


En terwijl ik aan het haken ben, komt er zo'n mooie vlinder naast mij zitten? Daar moet toch even een mooie foto van worden gemaakt :) 


Alles bij elkaar in de bak. En om de vierkantjes te blokken, heb ik gewoon wasknijpers gebruikt, zodat de vierkantjes mooi recht werden! 

Toen ik genoeg vierkantjes had, moest ik de deken aan elkaar haken. Ik heb besloten dat aan de achterkant te doen. 


En voor ik het door had, was het alweer klaar! Echt super gaaf, het eindresultaat. Vind ik zelf. 

Voorkant
Achterkant


Zo gaaf als hij af is. Nu nog even een lakentje erachter naaien. En dan is hij helemaal af. 

En ondertussen heb ik alweer een nieuw project bedacht, waar ik ook alweer mee begonnen ben. Met dezelfde bobbelsteek als de sterrendeken, ga ik een abc deken haken. Ik vond van alles op pinterest, leuke ideeën. Maar ik wilde er wel graag een echt patroon bij. En daarom vond ik dit boekje van Haakidee op deze site


Meteen gekocht. En zoals je ziet, aan de slag gegaan. Dit haakt weer lekker verder! Het haakt lekker door! 

Dus ik ga maar gauw verder haken waar ik gebleven ben. Tot de volgende blog! 



Geen opmerkingen: