woensdag 28 januari 2015

Cal deken 2014 af!

Al in de eerste week (de eerste dag) van 2015 heb ik de CALdeken2014 afgemaakt. En nu is hij helemaal klaar.



Het afhechten...... dat is zo'n drama..... Ze hadden ook geadviseerd om het meteen af te hechten, maar ik ben toch wel een beetje eigenwijs, dat ik het niet meteen heb afgehecht. 


Dan passen op het bed. Kom ik erachter dat ik het veel te breed heb gemaakt....Wat zal ik doen????



Ik heb er gewoon een dubbele extra grote deken van gemaakt. Hup dubbel vouwen. Dan is hij eigenlijk wel een beetje te klein, maar als ik er nou een dikke rand omheen haak (toch afwijken van het originele patroon), dan word het toch wel mooi. 



En ik had ook al meteen een nieuw idee bedacht om niet alle draadjes apart te hoeven afhechten. En gewoon een dikke rand omheen maken, alle draadjes meehaken. Werkt echt perfect, en op die manier kun je daar dan weer een rand omheen haken. 


Eerst een foto dat hij bijna af is, je ziet al het mooie randje wat eromheen gaat. 


Bij deze foto moet ik toch opbiechten dat ik niet netjes alles heb nageteld, na alle toeren haken. Af en toe stond er wel in het patroon om alle steken nog weer eens na te tellen. Het blijkt toch wel dat ik dat aan het eind niet zo heel vaan heb gedaan. 

Je ziet het alleen heel erg goed als de deken zo recht op de grond ligt. Maar gelukkig zie je het niet op het bed. 

Ik weet niet of het wel echt een sprei word, want hij is toch ook wel erg lekker op de bank. Hij is groot genoeg dat mijn man en ik eronder kunnen liggen. ;-) 


Hier kunnen jullie mijn rand zien. Mijn extra dikke rand. Waar ik helemaal trots op ben! Dat maakt de deken wel helemaal af! 

Even op een rijtje. De officiele deken is 131 toeren. Ik heb in totaal 185  toeren gehaakt aan mijn deken (dat zijn er dus 54 toeren meer dan het officiele deken). 

Mocht jij zelf ook interesse krijgen om deze deken te haken? Op deze Blog van Tertia kun je alle weken en alle toeren vinden om deze deken te haken. (het is een bestaand patroon in het Engels wat Tertia en Jolanda naar het Nederlands hebben vertaald, met toestemming). 

Als je dezelfde rand wilt maken, kun je dat op deze blog vinden.

Het garen wat ik ervoor gebruikt heb, is voornamelijk het merk Soft van de Zeeman. Ik heb het met haaknaald 3 gehaakt. 

Al met al een heel project. En in 2015 hebben Jolanda en Tertia een nieuwe deken zelf verzonnen, maar daar ben ik nog niet mee begonnen. Ik heb momenteel genoeg te doen, en geen tijd om een deken te haken. Wie weet dat ik halverwege 2015 toch ineens besluit mee te gaan haken. En even de voorgaande toeren inhaal, dat zien jullie dan vanzelf verschijnen hier op mijn blog. 

Voor nu, fijne middag! 

Groetjes Geeske alias creatieve sien 

Geen opmerkingen: