zaterdag 29 maart 2014

In het zonnetje haken

En terwijl ik een paar jaar geleden in de winter zat te breien. Kon ik mij niet voorstellen om in de zon ook te handwerken. En nu is het al het tweede jaar dat ik enthousiast door blijf haken, zelfs als de zon schijnt. 

Vorig jaar was ik druk bezig om de corsages van onze bruiloft te haken (afgelopen 19 juni vond dit plaats). En nu ook weer in de zon geniet ik volop van het haken. Ook als de zon niet schijnt. 

En de afgelopen weken er even tussenuit geweest. Soms heeft een mens dat gewoon nodig. En dan blijf ik haken. Niet alleen haken, ook ben ik (samen met mijn man) een groot spelletjes fanaat. Dus de nodige spelletjes kwamen voorbij. 

Carcassone (daar ben ik groot fan van) :-D 
Qwirkle (ook een erg leuk spel)

Zoals jullie in mijn vorige blog konden lezen, was ik ontzettend druk met woezel en pip. Nadat ik de woezel en pip ook op facebook had gezet (en op mijn speciale creatieve sien 'facebook-pagina') kwamen er 2 bestellingen binnen. Dus ineens bleef het niet bij 1 setjes, maar in totaal 3 setjes. 

Vanmorgen heb ik alle setjes maar eens afgemaakt. Zodat ik weer met een nieuw project kan gaan starten, want ik heb genoeg nieuwe ideeën in het vooruitzicht. 

al 3 beestjes in delen liggen klaar
(ik moet eerlijk bekennen het in elkaar zetten is totaal niet mijn hobby.....)


Vandaag alle knutsels op een hoopje, dit moest ik allemaal nog afmaken. Eerst alle woezels en pip er maar tussenuit vissen.

Daar staan ze dan allemaal. Al extraatje een kippetje erbij. 

Nadat alle onderdelen voor woezel en pip af waren wilde ik graag iets anders haken (in elkaar zetten heb ik pas vandaag gedaan, omdat niet zo'n leuk werkje is, vind ik zelf). Dus leek het mij leuk om in de zon bloemetjes te haken. Wat ik er uiteindelijk van maak, dat laat ik jullie t.z.t. wel weer zien. 


Bloemetjes haken in de zon. 
 Op onze bruiloft had ik een hele mand met wol gekregen. En daar had ik ook een bolletje geëmailleerd katoen gekregen. En steeds wist ik maar niet wat ik ermee moest maken. En ineens wist ik het. Allemaal leuke vlinders. Dus ik ben druk aan de slag gegaan. Het hele bolletje ging heel snel op. Deze vlinders en bloemen kwamen er uiteindelijk uit. (eigenlijk een heel mooi gezicht). Nu nog iets leuks verzinnen wat ik ermee wil maken.




 Op facebook had ik de vraag gesteld wat ik ervan zou maken. En daarop kreeg ik een antwoord, leuke haarspeldjes. Dus ben ik meteen aan de slag gegaan. En eigenlijk bleken dit toch wel hele grote vlinders te zijn.....

Dus ik naar de hobbywinkel om dunner garen/katoen te haken. Ook meteen kleine haaknaalden erbij gehaald (1,25 en 1,50). En daar ben ik mee begonnen. En ik zit er nu toch wel over na te denken om met Koningsdag op de vrijmarkt te staan en deze mooie haarknipjes (en misschien elastiekjes) te verkopen. Wat zouden jullie qua prijs willen uitgeven aan zo'n speldje? heeft iemand ideeën.


links met acryl gemaakt, in het midden met het geëmailleerde katoen, en de oranje kleine katoen. 

Met het dunne katoen een speldje gemaakt. 

Dus ondanks dat het soms wat rustiger is op mijn blog. Toch heb ik genoeg te haken. En dan zitten er nog 1000den ideeën in mijn hoofd :-D

Fijn weekend nog. Geniet van het prachtige weer, niet vergeten!





Geen opmerkingen: