zondag 1 december 2013

Nijntje tutteldoekje


Al in een vorige blog lied ik deze foto hierboven zien. Ik kon toen nog niet laten zien wat ik nu wel kan laten zien. Toen ik het nijntje tutteldoekje af had, kon ik het nog niet laten zien, omdat ik het nog als cadeautje weg ging geven. Maar nu hij in goede handen ontvangen. 


Een aantal blogs terug heb ik al eens verschillende soorten tutteldoekjes laten zien. Op het moment heb ik er nog 2 thuis (en de rest is allemaal verkocht/weggegeven). Maar nu wilde ik een nijntjeknuffel maken. In de tinten grijs/wit, omdat de ouders die in verwachting van hun 1e kindje niet weten wat het geslacht is van de baby. De hele babykamer is in grijs/witte tinten gemaakt, dus het leek mij een leuke gelegenheid om dit cadeautje ook in de grijs/witte tinten te maken. 



Ik moet toegeven ik vond het behoorlijk spannend om het te maken. Het doekje op zich niet. Maar het hoofdje wel, daar kun je zoveel aan verpesten. Dus het was echt een spannend werkje. 

Maar hoe verder ik kwam, hoe mooier hij werd! 


Dan het hoofdje eraan vast, dat is ook elke keer weer een kunst. Maar het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf). 

En dan het aller engste. Tenminste dat vind ik. Het gezichtje, dat vind ik het aller spannendste werkje. 


Maar het is zeer zeker gelukt, al zeg ik het zelf! Ik ben echt super trots. En hij heeft ook echt een tijdje bij ons in de huiskamer gehangen. Ik vond hem zo leuk, dat ik het moeilijk vond om weg te geven. 

Maar ze hebben het verdiend, zo'n prachtig mooi tutteldoekje. 


En daar ligt het mooie nijntje tutteldoekje op het bedje! 

Geen opmerkingen: